Karakalem

Karakalem Çizim

Posted by admin On Ekim - 13 - 2010

Anime Resim Çizme Teknikleri – Anime Nasıl Çizilir?

Anime Karakterlerinin Yüzlerindeki Duygu İfadeleri

Anime karakterlerinin yüz ifadelerini değiştirmek zor değildir. Her bir duygu için hangi tekniği uygulamanız gerektiğini bilmeniz yardımcı olacaktır. Bu bölüm sizlere yüzü ve yüzün değişik kısımlarının birlikte çalışarak nasıl farklı ifadelere taşıdığını anlatmaya çalışacak. İlk olarak öğrenmeniz gereken, yapmak istediğiniz bakışı, yüzdeki hangi kısımları değiştirerek başarabileceğinizdir. Bunu yapabilirseniz, karakterinize istediğiniz duyguyu ifade ettirebilirsiniz.

Üzgün bir yüz çizimini anlatmakla başlıyoruz. Karakterin bu ifadesindeki en önemli faktör gözlerdedir. Bu resimde, iris (gözün renkli kısmı) oldukça büyüktür, kaşlar yüzün ortasında bir çatı oluştururcasına iç kısımdaki uçları yukarıya doğru, dış kısımdaki uçlarıda aşağıya doğru çizilmiştir ve alt göz kapağı (gözün alt çizgisi) eğimlidir. Eğimli alt göz kapağı, mutluluk, üzgün olma ya da kızgınlık gibi güçlü duyguları ifade ettirmeye yardımcı olur. İrisin büyüklüğü ifadenin derecesini etkiler, çok büyük olursa, bu örnekteki gibi üzgün, küçük olursa da kızgın bir ifade verebilirsiniz. Ağız aynı zamanda karakterinizin ruhsal durumunu belirlemenize de yardımcı olur. Bu resimde ağız küçük tutulmuş ve aşağı doğru eğimiştir. Tüm bunlar bir araya getirildiğinde karakter üzgün ve birazcık şokta gibi görünür, birisi gerçekten kötü bir şekilde birşeyle vurmuş ya da kötü bir söz söylemiş gibi.

Buradaki örnekte biraz daha yumuşak bir üzgünlük vardır. Karakter morali bozukmuş gibi görünür. Gözler burada daha küçüktür çünkü bu bir erkektir ^_^ ve ağız daha büyük ve aşağıya doğru eğimi çok değildir. Kaşların açısı yine karaktere üzgün bir ifade verecek şekilde, bir önceki örnekte anlatıldığı gibidir.

Bu resim üzgün olma ile kızgınlık arasında bir çeşit geçiştir. Kaşlar keskince aşağı doğru eğimli ve ağız, sanki karakter bağırıyormuş gibi çizilmiştir. İris ise hala oldukça büyüktür. Bu göstergelerin hepsi birden karakteri kızgın gösterir, aynı zamanda da biri ya da birşey yüzünden üzgün olma ifadesini de belli belirsiz içerir.
Resmi dikkatlice incelerseniz kızgınlığın altında ki hayal kırıklığına benzer bir üzüntüyü görebilirsiniz. Ben gördüm de…

Bu adamın(!) neyi ifade ettiği apaçık bir şekilde belli, yalnızca bağırmıyor.^_~ Kızgın insanları bağırmadan da çizebilirsiniz. Bu resimde kaşlar gözlere oldukça yakındır ve aşağı doğru keskince açılıdır. Gözler iyice darlaştırılmış ve iris oldukça küçük çizilmiştir.

Bu yüz hakkında kesin olarak bir şey söylemek kolay değil, yüzün bir yarısı üzgün diğer yarısıda sanki kızgın bir ifade taşır gibidir.
Bence, sanki yeni öğrendiği birşeylerin ilk şaşkınlığı henüz geçmek üzereyken, biri ya da bir şey için pek de hayırlı olmayan, biraz kızgınca bir şeyler planlar gibi…? ^o^

Anime karakterleri için bu şekilde gözlerini kapatarak konuşmaları şaşırtıcı olmasa da, kaç insanın bu şekilde konuştuğunu düşününce bir tane bile hatırlayamıyorum. ^_~ Kapalı gözler çok çeşitli duyguları ifade edebilir. Sabırsızlık ya da can sıkıntısı ama sakinlik, mutluluk ya da kendini beğenmişlik de olabilir. Göz kenarları yukarı doğru eğimlidir. Bu resimde kaşlar aşağı doğru eğimli ve ağız da açık olarak çizilmiştir. Üst dudağın hafifçe sola doğru kaldırıldığına dikkat edin. Bu, vermek istediğiniz ifadenin daha negatif görünmesine yardım eder, tabi ki öfke, mutsuzluk ve sabırsızlık gibi duygularda.

Mutluluk, anime karakterlerinin yüzlerinde en sık gördüğünüz ifadedir. Çok fazla mutluluk ya da heyecan büyük gözlerle, yüksekçe çizilmiş yay şeklinde kaşlarla ve kocaman gülümseyen ağızla ifade edilebilir. Diğer göstergeler de gözlerde ki ekstra parıltılar ve gözlerin dış kenarının yukarı doğru kıvrılmış olmasıdır. Çok daha şirin karakterler daha büyük gözlere ve daha küçük bir burunla ağıza sahip olabilirler.

Bu karakter de mutlu ama bir önceki örnekte ki derecede değil. Duygu güç fark edilir derecededir. Kaşlar bir önceki örneğe göre daha aşağı düşürülmüştür ve ağız ince çizilmiştir. Alt göz kapağı hafifçe yay gibidir ve iris hala gözün tüm boyutuna göre oldukça büyüktür.

Bu, şok yada sürpriz ifadesidir. Olabildiğince büyük gözler içinde nokta kadar diyebileceğimiz iris çizilmiştir. Bu ifade anime karakterlerinde özellikle sık rastlanan bir ifadedir. Karakter sürpriz bir olayla karşılaştığında, gözleri sanki yüzünün sınırları dışına çıkacakmış gibi büyür ve iris küçücük olur. Bu örnekte ağız küçük çizilmiştir ama daha büyük çizilse de gözler bu şekildeyken hala aynı ifadeyi gösterir. ^_^

Bu adam da heyecanlıdır, bir şey yüzünden sinirlenmiş gibi görünür. İris küçüktür, kaşlar ortadan aşağı doğru eğilmiş, ağız küçük ve birazcık ortadan kaymıştır. İşte bunun tam olarak ne ifade ettiğini anlamak zor.^_~

►Anime Tarzı Ağız ve Burun Çizimleri◄

İşte anime tarzı temel ağız ve burun. Üç temel basit şekilden oluşmuştur. Burun için açılı bir eğri, uzun ince bir hat ağız için ve daha kısa bir hat da alt dudağı belirlemek için. Önden görünüş bu şekildedir. Oldukça az miktarda çizgi ile burun ve ağzı belirleyebilirsiniz. Her bir organın şekli ve ölçüleri her bir karaktere göre çeşitlilik gösterebilir. Her zaman emin olmanız gereken, organların size yardımcı olacak dikey rehber bordür boyunca dizili olmalarıdır. İkinci resimde yüz yana çevrilmiştir, ama organlar hala yüzün ortasını temsil eden dikey eğimli rehber bordür boyunca sıralıdırlar.

Ağız ve burnun profilden çizimi önden görünüşe ya da 3/4 görünüşe göre daha zordur. Bu açıda yüz çizerken diğer açılarda kullandığınız basit çizgilerden daha fazlasını kullanmanız gerekir. Yerlerini belirmek zordur, doğru yaparsanız gerçekten iyi görünecektir. Dikkat edilecek ana şey, burun, dudak ve çenenin eğimleridir. Üst dudak içeri doğru, alt dudak dışarı doğru eğimlidir. Bunu doğru bir biçimde yapabilecek kadar pratik kazanmadan önce karakteriniz garip bir biçimde dudaklarını büzmüş gibi görünebilir ^_^.

Yüzün alt yarısı zıt eğimlerden meydana gelir. Her iki resimde de burun yüze doğru eğim yaptıktan sonra üst dudağın üzerinde hafifçe geriye doğru eğimlidir. Üst dudak içeri doğru, alt dudakta dışarı doğru eğilim yapar. Çene sadece düz bir çizgi değildir, yuvarlak ve dışarı doğru kavislidir.

Bu bölümde de farklı stillerde ağız ve burun örnekleri var. Bunların bazıları her iki cins içinde kullanılabilir. Bazı stillerde ağızları sadece ince düz bir çizgi ile belirlerken, bazılarında çok daha fazla detay yapılmıştır. Anime ağızları, karakter bağırıp haykırmadığı sürece sıklıkla geniş yapılmazlar, diğer organlara göre daha küçük tutulurlar. Burunlar çok değişiklerdir. bazıları acayipleştirilerek çizilirler, bazıları tek bir gölge ile belirlenir ve bazılarını belirlemek için sadece burun deliklerini görebilmeniz yeterli olur. Dişi karakterlerin burunları küçük olurken erkek karakterlerin burunları daha uzun ve köşelidirler.

İşte profilden çizilmiş burun ve ağız örnekleri. Oranlar ve ifadeler değiştiği halde hepsinde aynı temel şekillere sadık kalınmış. Yüzü bu açıda çizerken burnu nokta gibi ve yüzü de yassı yapmamaya dikkat edilmelidir. Organların doğru şekilde eğimli olduğuna emin olun aksi taktirde yüz doğru görünümden uzaklaşacaktır.

►Anime Tarzı Baş ve Yüz Çizimi◄

Bu bölümde size çeşitli açılardan temel anime baş ve yüzlerinin nasıl çizildiğini göstereceğiz. Buradaki yüzler standart, dişi karakterlerin yüzleri olsa da size gösterilen oranlar istediğiniz her karakter tipine uygun olarak ayarlanabilir.

Önden Görünüş
1. Adım:

Çizime geniş bir daire ile başlayın. Daireyi yatay olarak 3′e bölün ve dikey bir hat ile de iki eşit parçaya ayırın. Eğer yatay çizgileriniz daireyi eşit parçalara bölmediyse endişelenmeyin. Oranlar çizmek istediğiniz yüzün stiline göre farklı olacaktır, hatasız değillerse önemi yok .

2. Adım:


Daha sonra, dairenin dikey olarak tam altına küçük bir işaret çizin (kısa bir çizik, bir nokta değil). Resimdeki gibi işaretin daireye uzaklığı, dairenin üçüncü bölümünün uzunluğu ile aynıdır. Bu işaret çeneyi oluşturacak o yüzden noktadan ziyade kısa bir hat olmalıdır yoksa çene noktasal olur. Çene işaretini yükseltmek ya da alçaltmak yüzün görünüşünü ve şeklini ayarlamanın tek yoludur. Bundan sonra, iki rehber bordür köşegen çizin. Dairenin kenarlarına teğet olmalı ve çene işaretinin kenarları ile kesişmelidir.

3. Adım:


Şimdi de, yüzün yan taraflarını çok ince olmayacak şekilde çizin. Bunun için yüzün her iki yanına iki yuvarlak üçgen şekil çizin. Uzun kenarların köşelerinden biri, rehber bordürlerin daireye teğet olduğu, diğeri de çene işareti ile kesiştiği noktada olmalıdır. Değişik tiplerde karakterler çizmenin, yüzün şeklini ve görünüşünü değiştirmenin yolu, üçgenlerin kalınlığını ve elmacık kemiklerinin (üçgenlerin, yuvarlak olarak eğim yaptığı geniş açılı yer) yüksekliğini ayarlamaktır.

4. Adım:


Şimdi yüzün alt kısmını şekillendirin, gözleri, burnu ve ağzı ekleyeceksiniz. Gözlerin yeri her bir karakter için hafif çeşitlilik gösterse de genellikle, 3′e böldüğünüz dairenin alt parçasında olmalıdır. Burun dairenin altındaki çene işaretine dikey olarak varsayılan hat üzerinde olmalıdır (yani bu hat dairenin dışındadır). Ağız tam olarak burnun altına çizilmelidir.

5. Adım:

Daha sonra, rehber bordürleri silin ve gözlerin içindeki detayları doldurun. Şimdi yüzün temel şeklini yapmış oldunuz. Bundan sonra istediğiniz ayrıntıları ekleyebilirsiniz, saçlar, giysiler, takılar, dövmeler ya da yara izleri gibi…

3/4 Görünüş

1. Adım:

Yine önden görünüşte olduğu gibi geniş bir daire ile başlayın, ama şimdi tüm rehber bordürleri yukarı ve sola doğru döndürün. Kafanın bu bölümü 3 boyutlu küredir, hangi yöne çevirirseniz, rehber bordürler o yönde kürenin eğimini takip etmelidir. Yüzü yatay olarak 3′e ve dikey olarak da yarıya bölün. Tabiki de daireyi açılı olarak çizdiğimiz için rehber bordürler eşit bölümler oluşturmayacaktır ama şekli açılıdan önden görünüşe doğru çevirebildiğimizi varsayarsak bir önceki örnektekinin aynısı olarak görünecek şekilde çizin.

2. Adım:

Daha sonra, dikey eğimli rehber bordürü küreden aşağı doğru uzatın ve kürenin altında çeneyi oluşturacak işaretin yerini belirleyin, küre ve işaret arasındaki uzaklık 3. parçanın uzunluğundan biraz daha uzun olmalıdır. Kenarlardaki daireye teğet ve çene işaretinin kenarları ile kesişen rehber bordürleri çizin. Sol rehber bordürün sağdakinden daha dik olduğundan emin olun.

3. Adım:

Yüzün kenarlarını oluşturmak için yuvarlak üçgenleri her iki kenar rehber bordürlerin yanlarına çizin. Yüzün sol tarafındaki, daireye değdiği yerde kavisli ve sağ tarafın kavisi daha az meyilli ve eğimli olmalıdır. Bir kaç pratikten sonra bunu doğru çizebilir hale gelirsiniz.

4. Adım:

Bu adımda gözleri, burnu ve ağzı yerleştirin. Gözler dairenin, yatay olarak, alt parçasında olmalı. Gözleri açılı görünüşlerde nasıl yerleştirmeniz gerektiğini gözler bölümünde inceleyebilirsiniz. Yüzdeki organların hepsi merkez rehber bordür boyunca dizilidir ama yüzdeki organları bir yana eğik şekilde, orantısız yapmayın bu doğru görünmeyecektir. Burun genellikle sağ gözün altında başlar, ağız burnun sağ altında olur. Dikkat edilecek nokta, ağzı burnun soluna doğru uzatmamaktır, bu açıda ağzın yeri dikey eğimli rehber bordürün sağ tarafında olur.

5. Adım:

Çizgilerinizi biraz daha rötuşladıktan sonra 3/4 görünüşteki kafayı temel olarak tamamlamış olursunuz. Şimdi yine bu adımdan sonra eklemek istediğiniz detayları yapabilirsiniz.

Burada da çeşitli açılarda çizilmiş kafa örnekleri var. Her birinin çizimine temel daire ve rehber bordürler ile başlanır. (Kafanın profilden çiziminde ağız ve burnun yerleştirilmesini, ağız ve burun çizimi bölümünde inceleyebilirsiniz.) Bu yüzlerdeki oranlar mükemmel olmayabilirler çünkü sadece çeşitli açılardan çizime örnek olması için hazırlanmışlar.


Tabiki de karakter tiplerinin çoğu temel anime kızlarından farklıdır. Burada da küçük bir iki örnek ile farklı oranlarda organların yerleştirilmesini görüp, inceleyebilirsiniz. Temel daire ve küre yine var ama organların oranlarını, rehber bordürlerin böldüğü parçaları uzatarak ya da kısaltarak ayarlayabilirsiniz. Örnek olarak, sol üstteki resimde yüzün alt kısmı daha uzun, ince ve çene daha dar açılı, gözler daha kısık, dar. Sağ üstteki resimdeki yüzün alt kısmı daha küçük ve gözler kocaman. Erkek karakter yüzleri daha uzun ve açılı, köşeli, dişilerin yüzleri de daha küçük ve yuvarlak hatlı olma eğilimindedirler. Çocukların yüzleri, erkek ya da dişi olması fark etmeksizin, küçük ve yuvarlak hatlı olur.

►Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları◄

Basit Kıvrımlar


Kumaş veya kıyafet çizimlerinde en çok dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın hangi yöne doğru olduğudur. Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır. Karakteri kıyafetin öne çıkaracağını hiç bir zaman unutmayın. Gösterilen örneklerdeki harekete dikkat edin.

Sol yukarıdaki iki örnekte kumaş yer çekiminden dolayı aşağıya çekilmektedir. Bu tür kıvrımlar bol
kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki örneklerde kumaş yerçekimiyle aşağıya çekilmemiştir. Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkça dikeyden çok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen üst üste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde görülür. Sol aşağıdaki örnek hareketsiz duran ancak çeşitli yönlere çekilmiş bir örnektir. Kumaşın kıvrımlarının kumaşın çekildiği yönlere devam etmesine dikkat ediniz.

Yanda temel kıvrım şekilleri üzerine birkaç örnek göreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer çekimi ile aşağıya , rüzgar ya da hareket ile de sağa çekilmiş durumdadır… Soldaki diğer uzun ve dar parça yukarı doğru bir araya gelmiştir. Çizimlerinize daha çok biçim kazandırmak için gölgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak kıvrımlar üzerinde ya da gölge oluşacağını düşündüğünüz yerlerde gölge kullanılır. Gölgeleme, kumaşlardaki kıvrımları görmenizde yardımcı olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya da
sandelyenin üzerine asılmış havluyu gölgelemede gelişmek ve kıyafet gölgelerini daha iyi hissetmek için kullanıyorum.


Burada baş ve elbise kolu üzerine birkaç örnek görebilirsiniz. Buradaki en önemli şey, elbise kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir.

Buradakiler daha kompleks iç içe geçmiş, üst üste katlanmış kumaş örnekleridir. Kumaşa ne kadar ayrıntı koyarsanız o kadar ilginç gözükecektir. Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya çekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda gölgelendirilmiştir.

Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın kalınlığıdır. Yukarıdaki örnekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha incedir. İki örnekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki örnekte yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan bağlanmaktadır. Aşagıdaki örnekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar kısımı için de kullanılmıştır. Yukarıdaki örnekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu, kumaşın daha ağır ve kalın gözükmesine neden olmuştur.
Çeşitli Giysiler

Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin karakter tarafından giyildiği zamanki görünümüne bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise kolu görüyorsunuz. Daha önce belirttiğim gibi temel şey, kumaşın hangi yöne çekildiğidir. Burada kol iki temel yöne çekilmiş durumdadır. Yer çekimi ile aşağıya çekilmiş durumdadır. Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve kol ile insan gövdesi tarafından çekildiği için sol tarafa doğru da çekilmektedir. Koldaki kıvrımlar, kıyafetin çekildiği yönleri izlemektedir. Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gösterir.

Burada üç tane daha kol örneği göreceksiniz. Bu örnekler, önceki kadar bol değiller ve hepsi kola biraz daha yakınlar. Bu örneklerde kıyafet yer çekimi ile aşağıya çekileceğine, koldan dirseğe ve vücuda doğru çekilmiş durumdadır. Kumaşın aşağı doğru çekilmesi için yeterli madde bulunmamaktadır. Örnekler arasında en iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine dikkat ediniz. Orta örnekteki elbise kolu diğerlerine göre daha boldur ve yer çekimi ile aşağıya çekilmiştir. En alttaki kol örneği büyük ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş kıvrılmıştır.

Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil etmek istediğim çeşitli kıyafetleri göreceksiniz. Bütün bu örneklerde kumaşın nereden çekildiğini ve hangi yöne doğru olduğunu tespit etmeye çalışın. (Örnek olarak: kumaş kabaca omuzdan mı çekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun üzerine mi kaplanmış?) Hiçbir zaman ışığın düşmediği yerleri gölgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların iç kısımları, kumaşın üst üste geldiği yerler gibi.

Bitirmeden önce üzerinde durmak istediğim küçük ama önemli diğer bir nokta kumaş çizgilerinin yapabileceği etkiler. Eğer çizgili ya da desenli kumaş çiziyorsanız, desenin kalan kumaş üzerinde de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı yerlerde desenin ve çizgilerin de kıvrılacağını unutmayın. Özellikle karışık desenler kullanıyorsanız gölgeleme ve çizme konusunda bu zor bir iş olacaktır. Ancak resminize üç boyut katarak resminizi zenginleştirecektir.
Özel Giyim Tarzları

Şu an kıyafetleri karakterlerimizin üzerine yerleştirmek konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi karakterimizin asıl gardorobu üzerine çalışalım. Gömleklerle başlayacağız. Ne çeşit gömlek çizerseniz çizin , kıvrımların oluştuğu temel noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel çizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer sıkı ceketli , gevsek gömlekli bir karakter çiziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır. Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise çiziyorsanız, kıyafet karakterinizin vücuduna yapışmalıdır. ( bu neden vücut çizimin önemli olduğunu ortaya koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle örtüp figür çiziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız )

Burada üst vücut için daha iyi gömlek ve kıyafet örnekleri göreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vücudun üstünde olmasının yanında kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak kıvrımlara en çok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel çizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de göğüs kısmında görülmektedir. (Alttaki iki örnekteki gibi)


Hadi şimdi pantolonlar üzerinde çalışalım. (Kişisel olarak biraz yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha düz kare şeklindedir. Hangi cinsi çizerseniz çizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde sıkılaşmalıdır. Üst ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer çekiminden dolayı aşağı doğrudur ve çok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı kaldırılmışsa daha çok kıvrım görülür. Bir önceki sayfada bunu görebilirsiniz.

Burada alt vücut için iki örnek göreceksiniz. Sol taraftaki örnek bol torba gibi bir pantolon örneğidir.. Malzemeden dolayı normal pantolonlardan daha cok kıvrıma sahiptir ve bu örnekte ayak bileklerinde toplanma görülmektedir. Pantolonun dizlerin altında ne kadar pofidik olduğuna dikkat edin. Sağdaki örnek karakterinizin ne giydiğinin önemli olmadığını, figürün formuna önem vermeniz gerektiğini gösteren bir örnektir. Burada pantolon diğerine göre çok dardır. Ancak dizlerden sonra bollaşmaktadır. Kalça kısmındaki sıkılaşmaya dikkat ediniz. Bunun yanında bol kumaşın kemerin altında nasıl bir araya geldiğine bakınız.

►Anime Tarzı Saç Çizimleri 2 : Temel Şekiller Ve Unsurlar◄

Stile bağlı olarak anime saçları karmaşık, kompleks olabilirler. Bununla birlikte, eğer temel unsurlarında ayrıntılarını görebilirseniz anime saç çizim metodları yapımı kolay hale gelecektir.

Gerçek saçlar gibi anime saçları da bir çok telden oluşur. Ancak her bir teli çizmektense, resimdeki gibi, çeşitli şekillerde ve ölçülerde tutamlar, kümeler çizilir. Bunlar her bir saç stilindeki en basit şekillerin bazılarıdır. Dikkat edilecek en önemli nokta, dış hat, saç kümesinin alt kısmında daha kıvrımlıdır. Bunun en iyi örneğini sol üstteki resimde görebilirsiniz. Alt çizgi üst çizgiden daha kıvrımlıdır. Bu saça daha fazla derinlik ve bu anime tarzı görüntüsünü verir. Bazen bu aşırı derecede abartılmış olur ve bazen de güçlükle farkedilebilir ama anime saç tarzlarının çoğu için her bir saç tutamı bu temel şekle sahiptir.

Saçın bir telinin, tutamının nasıl çizileceğini biliyorsunuz, benzer tutamlardan şekilleri bir araya koymaya başlayabilirsiniz. Buradaki her bir örneğe bakın. İlk adımda kullanılan temel saç tellerinin nasıl olduğuna dikkat edin. Aynı temel, benzer şekiller genellikle, birçok farklı saç şekillerinin devamlı her tarafındadır. Aklınızda olması gereken bir diğer şey de istediğiniz gibi şekillendirdiğiniz saçlar yapabileceğiniz. Sadece daha fazla saç tutamı ekleyin yeter.

Şimdi de biraz daha karmaşık şekillere geçelim. Her bir telin şeklinin ve ölçüsünün değişmesinin saça farklı bir karakter, yapı verdiğine dikkat edin. Teller uzun ve ince, kalın ve eğimli ya da keskin ve sivri olabilir. Saçların oldukça detaylı ya da oldukça basit olması çizdiğiniz her bir tele bağlıdır.

Saç Şekilleri
Farklı saç şekilleri tiplerinin çizimine geçmeden önce saçların kafa üzerindeki yeri ile ilgili bir kaç noktayı belirtelim.

Ne çeşitte ve tipte saç çizerseniz çizin, ortada ki örnekte gösterildiği gibi, her zaman kafanın aynı bölgesinde olur. Tüm kafa derisini kaplar Alından boynun arkasına, enseye kadar. Eğer saçı uzun ve toplanmamış olarak çizecekseniz ensede saçın bitiş yeri görünmeyeceğinden bu sorun olmaz ancak kısa ya da toplanmış çizecekseniz bu noktaya dikkat etmelisiniz. Bir çok kez karşılaşılan başka bir soruna da dikkat çekilmeli ki, bazı çizerler saçın altında bir kafatası olduğunu unuturlar. Bazen saçı, resmin altındaki örnekte olduğu gibi, altındaki kafa için “küçük” çizerler. Kafatasını saç altında tamamlayan bir şekil çizildiğinde ( kırmızı çizgi) alın yokmuş gibi basık bir kafatası ortaya çıkar. Bu hataya düşmemek için yapılacak işlem çok basittir, önce saç olmaksızın bir kafatası çizip, saçı üzerine eklemektir. Böylece anime karakterleri o olağandışı saçları altında doğal görünecetir ^-^.

Tüm bunlara dikkat ettikten sonra burada da kısa saç şekillerinden bir kaç örnek görebilirsiniz. Erkek ve dişi karakterler için ortak kullanılabilecekler olduğu gibi bakınca sizinde anlayacağınız üzere bazıları sadece erkek ya da dişi karakterler için ortak kullanılabilirler. Burada çizimleri hakkında detaya girip anlatamıyoruz, ancak size bir fikir vereceği hakkında umutluyuz ^o^.

Ve işte farklı şekillerde uzun saç modelleri, önceki örnekte olduğu gibi bunlarıda erkek ya da dişi karakterler için kullanabilirisiniz.

Kısa saçlardan farklı olarak uzun saç çizerken daha fazla dikkat etmeniz gereken nokta, bunlarda daha uzun ve kavisli çizgiler kullanmaktır. Saçlar uzun diye çizgilerinizi düz çizmekten kaçının. Saçların, kafanın ve bedenin hatlarını takip etmesine, özellikle de saçın omuzlardaki şekline dikkat edin. Uzun saç çizerken çizgilerin saçın şeklini ve akışını takip etmesine özen gösterin, bunun içinde düz çizgiler kullanmaktan kaçının, yumuşak eğimli, kavisli çizgiler karakterinizin saçına derinlik ve şekil katacaktır. Saçın dönüşlerini ve kıvrımlarını belirtin. saçı sadece kafaya oturtup ardındanda dış hatları belirleyecek düz çizgiler çizip bırakmayın.

Burada da farklı saç şekillerinden bir kaç örnek var. Örneklerde genellikle atkuyruğu şekli kullanılmış. Bu çizim hakkında henüz çok fazla bir şey söyleyemeyeceğiz. Ancak önemli nokta yine kafatasını unutmadan saçı yerleştirmek ve saçın toplandığı noktada çizgilere dikkat edip, sarkan kısmında eğimli çizgiler kullanarak, hareketsiz sabit çubuklar gibi görünmesini önlemektir.

Örnekte temel saç şekillerinden farklı birkaç örnek görebilirsiniz. Tellerin, tutamların birbiri üstüne binişine dikkat edin. Saç tutamlarını istediğiniz gibi eğip bükerek ya da toplayarak birbirinden ilginç şekiller yaratabilirsiniz.

Saç örgüleri. Daha önce bir diğer bölümde kısaca anlatılmıştı ama yine üzerinden geçelim. Oldukça basit ya da detaylı ya da yarım yamalakmış gibi çizebilirsiniz. Aklınızdan çıkarmayacağınız nokta, kıvrılıp bükülen saç tutamlarıyla örgülerin oluştuğudur. Saç tutamlarının ters su damlalarının bir zincir oluşturması gibi birbirinin üzerinden nasıl geçtiğini düşünün. En alttaki örnekte saç hafifçe dağınık şekilde toplanmıştır, sizde isterseniz bunu yapmayı deneyebilirsiniz.

Hareket
İşte en zor bölüm. Karakterinizin saçlarını hareketlendirmek. Uzun saçlardan örneklerle başlayalım.

Anime saçları sıklıkla, rüzgarda, çarpıcı bir şekilde kamçımsı hareketlerde çizilir. İlk bakışta bunu çizmek zor görünebilir ama değildir. İlk olarak saçların hangi yöne doğru uçuşacağına karar verin. Karakterinizin saçlarının yanlara doğru mu hareket etmesini, arkasına doğru mu yoksa arkasından önüne doğru mu uçuşmasını istersiniz? Karar verin ve saçları bu yönde çizin. Hareket olmaksızın, karakterin arkasına doğru dökülen saç çizmekle benzer şekilde çizilir, ancak bu sefer eğimleriniz faklı bir yöne, seçtiğiniz yöne doğru olmalıdır. Her bir saç teli ve dış hat çizgileri, saçın tamamının çizilmeye başladığı yerden itibaren aynı yöne doğru olmalıdır. Saçın formunu korumayı unutmayın. Hareket çiziyorsunuz, bunu düz çizgiler çizerek yapamazsınız.

Örnek olarak sağda en üstteki resimde karakterin saçları arkasına doğru sürüklenir. Resimdeki diğer örneklerde saçların dalgalanırken bir kamçının hareketleri benzer şekilde çizildiğine görebilirsiniz. Bu şekilde sürüklenen saç tiplerinin en temel örneklerini Rayearth ya da X/1999 gibi CLAMP mangalarında bulabilirsiniz.

Bunlar uzun saçlı bir karakter çizecekseniz iyi örnek olabilirler. Peki ya kısa saçlar? Kısa saçlar daha kolay olabilir yani uzun teller çizmediğiniz için ancak kısa saçlara hareket vermek için her bir tele daha fazla dikkat harcamanız gerekebilir. Buradaki örneklerde karakterlerin hepsi omuzlara kadar uzunlukta, çeşitli yönlere dalgalanan saçlara sahiptirler.

En üstteki örneğe özgü noktalara dikkat edelim; saçlardaki hareket azdır ve saç tutamlarındaki eğimler aynı yöne doğru değildir. Saçların tamamını, belirlenen hareketi göstermek için tek yöne uzatmak zorunda değilsiniz. En alttaki örnekte saç tutamlarında ki hareketin tamamen aynı yönde olmaması saça ilginç bir havada yüzer hissi vermiştir. Eğer gerçekten çok kısa saçlar çizecekseniz, saçlarda ki hareketi gösterebileceğiniz yer perçemler ya da saçın rüzgarda
dalgalanabilecek kadar uzun olan başka bir bölümü olacaktır. Doğal olarak, saçlar budanmışcasına kafa derisine aşırı yakın kısalıktaysa rüzgarda dalgalanma şansı olmayacaktır . ^_~

anime çizim

anime çizimler

2 Yorum

  1. Miisaafiir diyor ki:

    Gerçekten çok işime yaradı çizdim süper oldu.

  2. animee diyor ki:

    harika bunları çıkarttırcam süper olmuş saoll ^^

Yorum

Yorum yapmak için giris yapmalısınız.